sobota, 17 kwietnia 2021

Jennifer Hillier "Ty będziesz następna"

 


Autor
: Jennifer Hillier

Tytuł: Ty będziesz następna

Wydawnictwo: Muza

Rok wydania: 2021

Liczba stron: 416

Gatunek: thriller psychologiczny




Przeszłość dogoniła ją w najmniej odpowiedniej chwili. Myślała, że zamknęła tamten rozdział, a milczenie okaże się kluczem do sukcesu. Ale czy wszystko można pogrzebać? Kto w tej historii jest sprawcą, a kto ofiarą?

“Ty będziesz następna” to dokładnie taka książka, jakiej potrzebowałam. Angażująca, zaskakująca, przewrotna. Już pierwsze strony przekonały mnie, że to lektura warta uwagi, a kolejne rozdziały przyciągnęły uwagę i wzmocniły zainteresowanie. To jedna z tych powieści, których po prostu nie ma się chęci odkładać, a konieczność powrócenia do własnych spraw i obowiązków naprawdę rozczarowuje. Hillier przypomniała mi, jak bardzo lubię tego typu książki i że tak naprawdę to jest właśnie ten gatunek, który najbardziej mnie fascynuje.

Poprzednia historia tej autorki bardzo przypadła mi do gustu i mocno zapadła w pamięć, ale ta wywarła jeszcze większe wrażenie. Każda część tej opowieści nacechowana jest elementami, bez których nie wyobrażam sobie żadnej mrocznej książki. Jednym z nich jest klimatyczna, przesiąknięta niepewnością atmosfera. Autorka znakomicie radzi sobie z budowaniem napięcia, a w tym przypadku uczucie niepokoju całkowicie mną zawładnęło. Czytałam szybko i gorączkowo, by jak najszybciej poznać całą historię i przekonać się, co rzeczywiście się wydarzyło, a co było tylko złudzeniem, powstałym na skutek działań pisarki.

Istotne znaczenie miało dla mnie także psychologiczne tło, oparte na problemach głównej bohaterki i podejmowanych przez nią decyzjach. Autorka pozwoliła mi sądzić, że dobrze poznałam Geo, byłam jednak w wielkim błędzie sądząc, że naprawdę udało mi się zrozumieć tę skomplikowaną postać. Hillier przyłożyła dużą wagę do przeszłości kobiety, która zbudowana została na koszmarnych i spędzających sen z powiek tajemnicach. Niektóre z nich ujrzały światło dzienne, te najgorsze jednak tylko czekały na swoją kolej, by zaskoczyć w najmniej spodziewanym momencie.

„Ty będziesz następna” to znakomity przykład kobiecego thrillera, w którym dobry pomysł spotyka się ze świetnym wykonaniem. Autorka zaplanowała dla swoich czytelników złożoną fabułę i krok po kroku urzekała mnie realizacją pomysłu. W tej powieści każdy element wydaje się zajmować odpowiednie miejsce. Niczego nie jest zbyt mało lub za dużo. Wszystko odbywa się w odpowiednim miejscu i czasie. Nie brakuje zwrotów akcji i niespodzianek. Niepokojąca atmosfera przeplata się z obyczajową oprawą. Po prostu jest idealnie.

Ta książka była tak dobra, że po prostu zabrakło mi słów. Mam bardzo wiele refleksji, ale wydaje mi się, że nie znam odpowiednich określeń, by właściwie je wyrazić. „Ty będziesz następna” to cudownie mroczna opowieść, która po prostu musi się podobać. Przekonajcie się sami. Serdecznie polecam.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Muza. 

4 komentarze:

  1. Uwielbiam ten gatunek książek, a po ten tytuł bardzo chcę sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zabieram się za lekturę, bo już czeka w kolejce :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak na razie nie za bardzo ciągnie mnie do tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak tak zachwalasz, to nic innego tylko muszę ją przeczytać, thrillery lubię bardzo ;)!

    OdpowiedzUsuń

Kochani, jest mi niezmiernie miło gościć Was na mojej stronie :) Bardzo chętnie zajrzałabym do każdego, dlatego proszę, zostawcie kilka słów, które naprowadzą mnie na Wasz trop :)