wtorek, 19 listopada 2019

Nele Nauhaus "Wśród rekinów"




Autor: Nela Neuhaus
Tytuł: Wśród rekinów
Wydawnictwo: Media Rodzina
Rok wydania: 2019
Liczba stron: 784
Gatunek: thriller







Młoda, zdolna i piękna Alex Sontheim osiągnęła w finansowym świecie to, co nie udało się zbyt wielu kobietom przed nią. Kiedy poznaje tajemniczego Sergio Vitaliego, uświadamia sobie, że poza pracą potrzebuje czegoś jeszcze… Kim jest Vitali? Co ma na sumieniu? Czy Alex powinna obawiać się o swoje bezpieczeństwo?

Nele Neuhaus, którą czytelnicy mieli okazję poznać za sprawą kryminalnej serii z Mią Kirchoff i Oliverem von Bodensteinem, tym razem pokazała się z zupełnie innej strony. W ręce fanów oddała przewrotną powieść, której akcja kręci się w świecie finansowych gigantów, wielkich interesów i przekrętów na olbrzymią skalę. Czy taki klimat może zaangażować czytelnika równie mocno jak kryminalne intrygi i skomplikowane morderstwa?

Starałam się podejść do tej powieści, a raczej do przedstawianego tematu, na neutralnym gruncie. Nie mam bowiem pojęcia o funkcjonowaniu wielkich banków i zakrojonych na szeroką skalę działaniach tych jednostek. Nie byłam pewna, czy taki temat może okazać się dla mnie interesujący, ale z dużą dozą ciekawości i otwartym umysłem byłam skłonna się przekonać. Muszę przyznać, że autorka bardzo mnie zaskoczyła swoim przygotowaniem do realizacji fabuły oraz zgromadzoną wiedzą.

Dotarłam do informacji, że autorka studiowała prawo. Z pewnością zdobyta tam wiedza mogła okazać się po części przydatna przy budowaniu akcji tej powieści, jestem jednak przekonana, że Neuhaus dała też sporo od siebie. To taki temat, że po prostu nie można do niego usiąść i z biegu stworzyć interesującej i wartościowej historii, spontanicznie i pod wpływem chwili. Choć momentami przedstawiane wątki nieco mnie przytłaczały, rzeczywiście odnosiłam wrażenie, że znajduję się bliżej bohaterów i ich świata.


Taka powieść w przypadku tej kryminalnej autorki to dla mnie duże zaskoczenie. Mimo że lepiej odnajduję się w książkach dotyczących wspaniałej pary detektywów, to i tej opowieści nie sposób tak naprawdę niczego zarzucić. Widać, że Neuhaus dobrze wie, w jakim kierunku powinna zmierzać akcja i wszystkie działania do tego prowadzą. Wątki, które mogłyby wydawać się poboczne czy niepotrzebne, ostatecznie wspaniale się łączą i uzupełniają całość. Każdy drobiazg ma tutaj duże znaczenie i wpływa na nasz odbiór powieści.

Choć tak specjalistyczne przedstawienie tematu nieco mnie znużyło, to trzeba przyznać, że nie jest łatwo taką książkę napisać. Szczególnie zaś stworzyć z niej historię z dreszczykiem. W powieści nie brakuje bowiem ofiar, manipulacji, sekretów, przemocy, a te elementy składają się na imponującą i mroczną całość. Ten finansowy klimat Nowego Jorku przesiąknął napięciem i niepokojem, które mogą udzielić się czytelnikowi podczas lektury.

Autorka świetnie poradziła sobie także z kreowaniem sylwetek bohaterów, ale że tak będzie, nie wątpiłam ani przez chwilę. W tym punkcie nigdy nie można jej niczego zarzucić. Fantastycznie oddaje emocje towarzyszące książkowym postaciom, pozwala sobie wniknąć głębiej w ich psychikę, subtelnie wskazuje, jakie elementy wpłynęły na kształtowanie się ich charakterów. Jej bohaterzy są wyraziści, charyzmatyczni i dynamiczni.

„Wśród rekinów” to Nele Neuhaus z innej strony. Równie tajemnicza i klimatyczna, ale poruszająca się wokół zupełnie nowej tematyki. Myślę, że taka powieść może okazać się świetną rozrywką, ale także ciekawą odskocznią. A jeśli jeszcze nie znacie tego nazwiska, to proponuję Wam, jak najszybciej nadrobić zaległości.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Media Rodzina.

7 komentarzy:

  1. Bardzo lubię książki z serii Gorzka czekolada, więc zdecydowanie chcę przeczytać ten tytuł. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Wesołych świąt z góry, wszystkim, którzy czytają tę historię, nazywam się Steve Mills. Dzielę się tym świadectwem z partnerami cierpiącymi w ich związkach, ponieważ istnieje trwałe rozwiązanie. Moja żona zostawiła mnie i 2 dzieci na innego mężczyznę na 3 lata. Starałem się być silny tylko dla moich dzieci, ale nie mogłem kontrolować bólu i smutku w moim sercu, byłem ranny i zdezorientowany. Potrzebowałem pomocy, więc przeprowadziłem badania w Internecie i natknąłem się na tak wielu lekarzy, ale oni nie mogli mi pomóc, kilka dni temu widziałem inną kobietę składającą zeznania na temat tego, jak otrzymała pomoc od rzucającego zaklęcia Dr Ogundele, ja szybko skontaktuj się z dr Ogundele, by uzyskać pomoc, a on zgodził się mi pomóc i wykonał swoje zaklęcie Po 24 godzinach moja żona, która odeszła od ponad 3 lat, zadzwoniła do mnie i powiedziała, że ​​znów mnie kocha. Ku mojemu największemu zaskoczeniu, po 24 godzinach moja Żona wróciła do domu :) Great Miracle autorstwa Dr Ogundele. W ten sposób ponownie się połączyliśmy i było w rodzinie dużo miłości, radości i pokoju, jak nigdy dotąd. Usiłuję poinformować każdego, kto potrzebuje rozwiązania jakichkolwiek problemów, możesz skontaktować się z dr Ogundele, potężnym rzucającym zaklęcia, aby znaleźć rozwiązania na jego e-mail: ogundeletempleofsolution@gmail.com i WhatsApp lub Viber Chat: +27638836445.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam, że trochę obawiam się tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie lubię takich specjalistycznych elementów w książkach, bo zazwyczaj nie wiem, o co chodzi :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety, książek tej autorki jeszcze nie czytałam ;/

    OdpowiedzUsuń
  6. To książki, które raczej mnie nie urzekają :]

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja żona zostawiła mnie dla innego mężczyzny po 5 latach małżeństwa. Próbowałem się z nią pogodzić, ale nigdy nie zgodziła się na powrót do domu, mówiąc, że jest znudzona małżeństwem. Szukałem sposobów na odzyskanie jej w Internecie, kiedy natknąłem się na świadectwo o rzucającym zaklęcia Dr Ajayi, który pomagał ludziom w rozwiązywaniu problemów w ich związkach. nigdy nie wierzę w pracę duchową, ale kocham swoją żonę i desperacko pragnę, aby wróciła do mojego życia. więc kontaktuję się z doktorem Ajayi i wyjaśniam mu swoje problemy, ku mojemu największemu zdziwieniu DR AJAYI pomógł mi przywrócić moją kobietę po 3 dniach i teraz mój związek jest doskonały, tak jak obiecał. Odzyskanie stałego zaklęcia ex z powrotem nie tylko przywróci kogoś, kogo kochasz, ale także zjednoczy uczucia twoich kochanków, abyś był równie szczęśliwy z tą osobą. Jeśli przechodzisz przez trudności w swoim związku i chcesz szybkiego rozwiązania, skontaktuj się z dr Ajayi na EMAIL: drajayi1990@gmail.com lub WhatsApp LUB numer Viber +2347084887094

    OdpowiedzUsuń

Kochani, jest mi niezmiernie miło gościć Was na mojej stronie :) Bardzo chętnie zajrzałabym do każdego, dlatego proszę, zostawcie kilka słów, które naprowadzą mnie na Wasz trop :)