wtorek, 21 czerwca 2022

C. L. Taylor "Jej ostatnie wakacje"

 


Autor
: C. L. Taylor

Tytuł: Jej ostatnie wakacje

Wydawnictwo: Albatros

Rok wydania: 2022

Liczba stron: 416

Gatunek: thriller psychologiczny 




“Jej ostatnie wakacje” to kolejna książka, która wyszła spod pióra brytyjskiej pisarki C.L.Taylor. Wiedziałam, że poznanie tego tytułu jest w moim przypadku jedynie kwestią czasu. Już wcześniej przekonałam się bowiem, że subtelne, kobiece thrillery tej pisarki wspaniale trafiają w mój gust czytelniczy.

Nowa powieść również nie zawiodła oczekiwań. Podążając za Taylor próbujemy dowiedzieć się, co wydarzyło się na obozie motywacyjnym trzy lata wcześniej. Wiemy, że doszło tam do tragicznego wypadku, nie znamy natomiast losów jednej z uczestniczek wyjazdu. Co tak naprawdę przytrafiło się Jennie? Czy policja słusznie zakłada, że kobieta popełniła samobójstwo? Gdzie w takim razie znajduje się jej ciało?

Uwielbiam oddawać się lekturze próbując znaleźć odpowiedzi na nasuwające się pytania. Możliwość postawienia się na miejscu detektywa amatora ma dla mnie duże znaczenie. Pozwala dobrze się bawić, zaangażować w lekturę, motywuje do czytania. Wydaje się, że sprawa jest łatwa do rozwiązania. Tymczasem autorka umiejętnie myli tropy i zgrabnie wyprowadza nas na manowce. Pozornie prosta układanka okazuje się przedsięwzięciem dość skomplikowanym. Nie wszystkie elementy chcą bowiem wskoczyć na odpowiednie miejsce.

Niewyjaśnione okoliczności wydarzeń z przeszłości zostały świetnie wplecione w rozgrywającą się na bieżąco akcję. Takie połączenie fantastycznie się sprawdziło, pobudziło moją ciekawość i pogłębiło napięcie. Co więcej, fabuła zostaje nam przedstawiona z kilku perspektyw. Dzięki oddaniu głosu kolejnym bohaterom mamy okazję spojrzeć na książkowe wydarzenia z różnych stron i nieco lepiej poznać powieściowe postaci.

„Jej ostatnie wakacje” to dość spokojny tytuł. Wydarzenia nie rozgrywają się tutaj dynamicznie. Autorka stara się natomiast bazować na niedopowiedzeniach i emocjach. Psychologiczne podejście i przekonanie, że lada moment coś się wydarzy sprawia, że całość nabiera przyjemnie mrocznego i niepokojącego charakteru. Taylor nie zależy, by zszokować czytelnika ilością przelanej krwi, czy brutalnością. Jej subtelne zagrywki i dograne triki i tak mocno działają na wyobraźnię.

Sporo miejsca w książce zostało poświęcone także wątkom obyczajowym. Rodzinne dramaty, skrywane latami tajemnice, złożoność relacji damsko- męskich. Takie motywy i tematy zawsze się sprawdzają, a w przypadku kobiecych thrillerów również mają się dobrze. Choć momentami te obyczajowe sprawy zbyt mocno wychylały się na pierwszy plan, to nie mam o to do autorki pretensji.

Nowa książka brytyjskiej pisarki okazała się dokładnie taka, jak zakładałam. Lekka, przyjemna, niezobowiązująca. Przyjemnie napisana, dobrze przemyślana. Stanowiąca świetne źródło rozrywki i dająca możliwość oderwania się od codziennej monotonii. Nie mam uwag ani zażaleń.     

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Albatros.

1 komentarz:

  1. Ta książka czeka sobie spokojnie na swoją kolej. Bardzo lubię książki tej autorki, dlatego nie mogę doczekać się lektury.

    OdpowiedzUsuń

Kochani, jest mi niezmiernie miło gościć Was na mojej stronie :) Bardzo chętnie zajrzałabym do każdego, dlatego proszę, zostawcie kilka słów, które naprowadzą mnie na Wasz trop :)