sobota, 23 maja 2020

Olivia Beirne "Lista, która zmieniła moje życie"



Autor: Olivia Beirne
Tytuł: Lista, która zmieniła moje życie
Wydawnictwo: Albatros
Rok wydania: 2020
Liczba stron: 352
Gatunek: komedia romantyczna







Georgia wie, że nie może odmówić, kiedy ukochana siostra prosi ją o przysługę. Koniec z leniuchowaniem i sennymi popołudniami. Na kobietę czeka bowiem lista zadań do wykonania, zupełnie inna od tej, którą zaplanowałaby dla siebie sama.

Zazwyczaj komedie romantyczne mnie odstraszają. Trzymam się od nich z daleka, od czasu do czasu, głównie w damskim towarzystwie, pozwalając sobie na film w takim klimacie. Ale książka? O nie. Tymczasem „Lista, która zmieniła moje życie” mocno mnie zaintrygowała. Połączenie miłosnego wątku z innymi ważnymi kwestiami okazało się strzałem w dziesiątkę.

Tym, co najbardziej mnie zauroczyło w tej powieści, jest niezwykle przyjemna narracja. Beirne potrafi z wielkim wyczuciem i naturalnością opowiadać o problemach bohaterów i rozterkach dnia codziennego. Dodanie do historii poczucia humoru i sympatii dla głównej postaci kobiecej, sprawiają, że książka bardzo zyskuje i nie sposób się od niej oderwać. To jedna z tych książek, które czyta się niecierpliwie i szybko, ale ta prędkość nie odbiera nam chwili na refleksję.

Kiedy podążałam za podejmowanymi przez Georgię decyzjami, towarzyszyło mi wiele uczuć. I niejednokrotnie pomyślałam, że nie tylko nasza bohaterka ma kilka różnych twarzy, ale również ta historia posiada wiele oblicz. Można się przy niej wyluzować i dobrze bawić, poznając ją z uśmiechem na twarzy. Momentami jednak autorka potrafi ścisnąć za serce, uświadamiając czytelniczkom, że nie tylko o miłości tutaj mowa, a ważne tematy i problemy również zasługują na naszą uwagę.


Ta powieść pozytywnie zaskoczyła mnie za sprawą omawianych kwestii. Z jednej strony to sprawy, do których łatwo podejść z przymrużeniem oka, z drugiej zaś rzeczy faktycznie dające do myślenia. W historii Georgii i jej siostry widziałam siebie i moją siostrę, na każdym kroku zastanawiając się, czy coś takiego mogłoby nam się przydarzyć i w czasie lektury ważąc ciężar naszej relacji. Podobają mi się takie powieści, które dobrze pasują do prawdziwego życia.

Z dużą przyjemnością obserwowałam poczynania głównej bohaterki. Georgia okazała się zabawną i naturalna postacią, łatwo było ją polubić. Co równie ważne, zmieniała się na moich oczach, pokazując, że potrafi być silna, odważna i niezależna. Mam wrażenie, że takie bohaterki wcale nie pojawiają się w literaturze tak często, jak powinny.

Wątek miłosny okazał się dość nieoczywisty, choć charakter książki jasno wskazywał, jak się on rozwinie. Poczułam jednak, że Beirne mądrze odniosła się do dzisiejszych czasów i sposobów budowania relacji między ludźmi.

„Lista, która zmieniła moje życie” to urocza, sympatyczna i lekka, a zarazem mądra i dobrze napisana powieść dla kobiet. To fantastyczna kombinacja poczucia humoru i refleksji.

Za przesłanie książki do recenzji dziękuję Wydawnictwu Albatros.

6 komentarzy:

  1. Faktycznie, komedia romantyczna kojarzy mi się głownie z filmem. Na gruncie literackim ten gatunek to dla mnie trochę novum i jawi mi się dość... Ekscentrycznie. Fajnie, że lektura Tobie się spodobała i myślę, że na pewno cenne były refleksje o relacji z siostrą, jakie się u Ciebie w trakcie czytania pojawiły. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli będę miała możliwość przeczytać tę książkę, to na pewno z niej skorzystam. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Jedna z piękniejszych historii jakie czytałam ostatnio :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię komedie romantyczne, chętnie bym przeczytała 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Najpierw przeczytam współlokatorów, a potem te przeczytam :D

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń

Kochani, jest mi niezmiernie miło gościć Was na mojej stronie :) Bardzo chętnie zajrzałabym do każdego, dlatego proszę, zostawcie kilka słów, które naprowadzą mnie na Wasz trop :)