piątek, 16 lipca 2021

Alex Dahl "Perfekcyjna rodzina"

 


Autor
: Alex Dahl

Tytuł: Perfekcyjna rodzina

Wydawnictwo: Filia

Rok wydania: 2021

Liczba stron: 496

Gatunek: thriller psychologiczny




Wszystko wskazuje na to, że sprawca celowo uprowadził właśnie Lucię. Dlaczego ją? Jakie motywy nim kierowały? Jakie sekrety kryją się w przeszłości jej rodziców? Kto w tej historii jest sprawcą, a kto ofiarą?

W “Perfekcyjnej rodzinie” każdy z nas może znaleźć coś dla siebie. Książka sprawdzi się w przypadku osób lubiących lekkie, kobiece thrillery oraz tych, które większą wagę przywiązują do powieści obyczajowych. Chociaż zawsze liczę, że mroczniejsza strona utrzyma się na prowadzeniu, to jednak tym razem dałam się przekonać wątkom rodzinnym i kwestiom psychologicznym.

Akcja książki rozwija się niespiesznie. Można nawet powiedzieć, że w pierwszej części niewiele się dzieje. Zostaje uprowadzona dziewczynka i ginie po niej wszelki ślad. Policyjne i dziennikarskie śledztwo, choć dokładne i przemyślane, niewiele wnoszą i nie koją tragedii rodziców. Znacząca część miejsca została poświęcona na sprawy rodzinne, pokazanie jak ta sytuacja wpłynęła na życie bohaterów, zagłębianie się w żalu i niesprawiedliwości. Zazwyczaj taki sposób prowadzenia narracji mnie męczy i nuży, oczekuję bowiem zwrotów akcji, krwi i ofiar, ale tym razem czytało mi się zaskakująco dobrze i przyjemnie. Nie miałam chęci, by odłożyć książkę lub zamienić ją na inną.

Autorka stworzyła dopracowany i wielowątkowy thriller psychologiczny, któremu ciężko cokolwiek zarzucić. Mimo że pierwsza część jest spokojna, to nie brakuje jej emocji, a sugestia Dahl, że bohaterzy mają swoje tajemnice i jeszcze dużo przed nami, podtrzymuje nasze zainteresowanie i przyciąga uwagę. Warto w tym miejscu zaznaczyć także, że autorka przy realizacji tej historii posługuje się pięknym językiem, a jej styl jest bardzo dojrzały i niewymuszony. Niektóre zdania z książki tak bardzo mi się podobały, że czytałam je kilkakrotnie.

Duże znaczenie dla pogłębienia wartości książki, ma wielotorowa narracja i możliwość podążania za różnymi bohaterami. Z jednej strony możemy dzięki temu lepiej poczuć klimat historii i poznać bohaterów, z drugiej zaś strony takie rozwiązanie podtrzymuje zainteresowanie i pozwala się zaangażować. W „Perfekcyjnej rodzinie” dość szybko dowiadujemy się, kto stoi za porwaniem dziewczynki. Dłużej jednak zajmuje nam zrozumienie motywów i poskładanie tej historii w całość. Z dużą przyjemnością próbowałam dopasować kolejne elementy tej mrocznej układanki, wciąż zastanawiając się, kto tak naprawdę jest ofiarą, a kto sprawcą.

Druga część książki jest natomiast o wiele bardziej dynamiczna. Autorka mniej skupia się na emocjach, a bardziej docenia zwroty akcji i brutalniejsze wydarzenia. I to również bardzo wyszło tej historii na plus. Byłam zaskoczona, kiedy dotarłam do końca, a wszystkie fragmenty trafiły już na swoje miejsce. Najbardziej znane i najbardziej cenione motywy przełożyły się bowiem na powstanie głębokiej, poruszającej i mrocznej historii, którą chętnie Wam w tym miejscu polecę.  

Za przesłanie książki do zrecenzowania dziękuję księgarni internetowej selkar.pl.

3 komentarze:

  1. Chętnie przygarnęłabym od Ciebie tę książkę kochana, bo jestem bardzo ciekawa tej historii.

    OdpowiedzUsuń
  2. Już czeka na moim czytniku, zobaczymy czy mnie porwie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie bym ten tytuł przytuliła!

    OdpowiedzUsuń

Kochani, jest mi niezmiernie miło gościć Was na mojej stronie :) Bardzo chętnie zajrzałabym do każdego, dlatego proszę, zostawcie kilka słów, które naprowadzą mnie na Wasz trop :)