poniedziałek, 12 lipca 2021

Rachel Abbott "Odwróć wzrok"

 


Autor
: Rachel Abbott

Tytuł: Odwróć wzrok

Wydawnictwo: Filia

Rok wydania: 2021

Liczba stron: 456

Gatunek: kryminał/ thriller psychologiczny 




Morderstwo i ucieczka. Sprawca i ofiara. Przeszłość i teraźniejszość. Mrok, tajemnica, miłość. I ktoś, kto od wielu lat się ukrywa. Kim jest?  

„Odwróć wzrok” to kolejna perełka w kryminalnym dorobku Rachel Abbott. Następna mroczna historia, na której wartość składają się intrygująca i przewrotna fabuła, świetny styl autorki oraz zdeterminowani i autentyczni funkcjonariusze policji. To wspaniałe, że za każdym razem, kiedy sięgam po książki autorki, odnajduję w nich dokładnie to, czego szukam, a nawet o wiele więcej.

Tym razem Abbott zaskoczyła mnie przede wszystkim ze względu na wybór tematu. Czasami mam wrażenie, że każda kwestia, czy to kryminalna, czy obyczajowa, a może i historyczna, została już pokazana na tysiąc możliwych sposobów. Coraz trudniej znaleźć świeży pomysł, coś odkrywczego. Tymczasem autorka podeszła mnie właśnie tym, jak zrealizowała swój pomysł. Nie chciałabym zbyt wiele zdradzać, ale szalenie spodobało mi się, jak została poprowadzona akcja powieści, a wybór motywów składających się na fabułę sprawił, że podczas czytania czułam się niezwykle zaciekawiona i zaangażowana.

Abbott to jedna z tych pisarek, przy twórczości których nie można się nudzić. Jeśli podobnie jak ja uwielbiacie książki kryminalne, to na pewno w jej utworach znajdziecie coś dla siebie. „Odwróć wzrok” to kolejna część serii z detektywem Douglasem i choć nie poznałam tego cyklu w całości, nie stanowiło to dla mnie problemu podczas lektury. Świadomość, że czeka mnie jeszcze tak wiele cudownie mrocznych historii wywoływała zadowolenie i uśmiech.


Przy tworzeniu dobrego kryminału liczy się nie tylko pomysł, ale także sposób jego realizacji. Abbott świetnie zdaje sobie z tego sprawę, a jej doskonały styl i wspaniała narracja nie pozwalają oderwać się od książki nawet na momencik. To jedna z tych historii, przy lekturze których łatwo zapomnieć o własnym życiu i innych sprawach. Podążamy śladem detektywów próbując odnaleźć mordercę, z drugiej zaś strony obserwujemy poczynania kogoś, kto próbuje zatrzeć za sobą wszystkie ślady. Obydwa wątki budzą wiele emocji i refleksji, a próba znalezienia połączenia między nimi sprawia, że lektura staje się jeszcze bardziej intrygująca i przyciągająca.

Byłam bardzo zdziwiona tym, jak autorka poprowadziła akcję swej powieści. Ale zaskoczenie to miało jak najbardziej pozytywny wymiar, bowiem w każdym kolejnym rozdziale czekały mnie wspaniałe niespodzianki. Abbott zadbała o zwroty akcji, nowe wątki, metamorfozy bohaterów. Każdy element tej historii ma swoje miejsce, a każdy drobiazg ma znaczenie. wszystko jest dokładnie takie, jakie powinno być. Zaskakujące, ale nie przesadzone. Przemyślane, ale pozostawiające nieco miejsca dla czytelnika i jego wyobraźni.

„Odwróć wzrok” to znakomity kryminał. Książka, którą można zachwalać długo i z przyjemnością. Wartościowa, mroczna, z charakterem. Pozwólcie się jej zaskoczyć.

Za możliwość przeczytania książki uprzejmie dziękuję księgarni internetowej selkar.pl.

3 komentarze:

  1. Cieszę się, że tak pozytywnie ją oceniasz, ponieważ już czeka na moim czytniku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam na liście i chyba wywinduje się wyżej w kolejce do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam tę książkę, ale jeszcze jej nie czytałam. Jestem jej bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń

Kochani, jest mi niezmiernie miło gościć Was na mojej stronie :) Bardzo chętnie zajrzałabym do każdego, dlatego proszę, zostawcie kilka słów, które naprowadzą mnie na Wasz trop :)