poniedziałek, 5 lipca 2021

Cara Hunter "Mroczna prawda"

 


Autor
: Cara Hunter

Tytuł: Mroczna prawda

Wydawnictwo: Filia

Rok wydania: 2021

Liczba stron: 472

Gatunek: thriller psychologiczny




Zadziwiająca napaść seksualna i zbrodnia przypisana funkcjonariuszowi policji. Dwie sprawy pełne tajemnic, zwrotów akcji i najgorszych ludzkich instynktów.

Cara Hunter zdecydowanie jest jedną z moich ulubionych autorek kryminalnych. Dotychczasowe spotkania przyniosły mi wiele radości i czytelniczej satysfakcji oraz wciągnęły w niezwykle intrygujący świat niepokojących przestępców i zdeterminowanych detektywów. Każda kolejna historia jej autorstwa prezentuje się jeszcze lepiej i ciekawiej, nie pozwalając na chwilę nudy czy zawahania.

Podobnie jak jej poprzedniczki, „Mroczna prawda” czytała się jakby sama. Książka od samego początku porwała mnie na tyle, że podczas lektury nie zdawałam sobie sprawy z tego, jak szybko i płynnie przechodzę od jednego rozdziału do kolejnego. Przedstawiona fabuła działała na mnie niczym magnes, nie pozwalając na odłożenie książki. Inna sprawa, że wcale odkładać jej nie chciałam. Na twórczość Hunter składają się bowiem elementy, których zawsze poszukuję i które najbardziej cenię w mrocznych kryminałach i thrillerach psychologicznych.

Na stronach powieści opowiedziano poruszającą i przewrotna historię, która wielokrotnie mnie zaskoczyła. Przyzwyczaiłam się już do tego, że podczas lektury książek tej pisarki, nie można być niczego pewnym, ale tym razem Hunter igrała ze mną jeszcze bardziej niż zwykle. Czytałam uważnie, śledziłam rozwój akcji, bardzo zaangażowałam się w lekturę, a jednak autorka wodziła mnie za nos przez cały czas. Tajemnice i zwroty akcji sprawiały, że nie mogłam rozgryźć, co tak naprawdę miało miejsce, a co jedynie sugeruje autorka. Mimo najszczerszych chęci i najgorętszych prób rozwikłania zagadki, wciąż pozostawałam w tyle i dawałam się zaskoczyć.


Opowieść stworzona przez Hunter bardzo mnie zaangażowała i przyciągnęła nie tylko za sprawą przemyślanej i dopracowanej fabuły, ale także sposobu jej przedstawienia. Autorka książki dopracowała swoją opowieść na każdym polu, a wprowadzenie czytelnika w powieściowy świat opanowała już do perfekcji. Książkowa narracja skupia się bowiem nie tylko na głosie głównych bohaterów, ale wykorzystuje też inne elementy, jak fragmenty artykułów prasowych, listy, podcasty. Dzięki temu całość wydaje się jeszcze bardziej dopracowana i jeszcze mocniej wciąga.

„Mroczna prawda” to już piąta część serii z detektywem Fawleyem. Tym razem autorka nie oszczędziła głównego bohatera, czyniąc go podejrzanym w sprawie o morderstwo. Wydaje się, że ktoś taki nie mógłby popełnić takiej zbrodni, tylko czy na pewno? Wszystko świadczy przeciwko niemu, niewiele natomiast ma on na swoją obronę. Co przydarzyło się kobiecie, której śmierć została mu przypisana? Czy idealny inspektor ma jednak coś na sumieniu? A może to przeszłość powróciła, by gnębić go i dręczyć w najokrutniejszy sposób?

Nowa książka Hunter jest cudownie niepokojąca i mrocznie pociągająca. Ciężko autorce cokolwiek zarzucić, czy do czegokolwiek się przyczepić. Wszystko w powieści zostało przemyślane i dopracowane, każdy szczegół ma znaczenie i swoje miejsce. To powieść, przy której można wspaniale spędzić czas, prawdziwa gratka dla wielbicieli ponurych opowieści.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję księgarni internetowej selkar.pl.

3 komentarze:

  1. Thrillery psychologiczne uwielbiam i każdy chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj to jest coś co Tygrysku lubią najbardziej! na chwilę obecną mam dość powieści historycznych i obyczajowych i chętnie "łyknę" jakiś dobry thriller!

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę w końcu rozpocząć przygodę z tą autorką :)

    OdpowiedzUsuń

Kochani, jest mi niezmiernie miło gościć Was na mojej stronie :) Bardzo chętnie zajrzałabym do każdego, dlatego proszę, zostawcie kilka słów, które naprowadzą mnie na Wasz trop :)