piątek, 5 marca 2021

Allie Reynolds "Rozgrywka"

 


Autor
: Allie Reynlods

Tytuł: Rozgrywka

Wydawnictwo: Albatros

Rok wydania: 2021

Liczba stron: 416

Gatunek: thriller 




Zawsze wiedzieli, z jakim ryzykiem wiąże się ich ukochany sport. Jazda na snowboardzie gwarantowała im spełnienie marzeń i dawała solidny zastrzyk adrenaliny. Dziś przyjdzie im się zmierzyć z innym ryzykiem. Czy snowboard ich zgubi czy ocali?

“Rozgrywka” to książka, którą przeczytałam jednym tchem. Intrygujący temat, grupa tajemniczych bohaterów, zimowa sceneria- czego można tutaj nie lubić? Kiedy rozpoczynałam lekturę, nie spodziewałam się, że ta powieść może być tak dobra. Tymczasem zaskoczyła mnie bardzo pozytywnie, pod wieloma względami.

Reynolds oferuje czytelnikom thriller, którego akcja rozgrywa się w górskim schronisku. Bohaterzy to dawni snowboardziści, mniej lub bardziej związani obecnie ze sportem i branżą. Podczas lektury naprawdę widać ich miłość do desek, opisy wyczynów przemawiają do czytelniczej wyobraźni, a podmuch wiatru i świeży śnieg niemalże dają się poczuć. Taka sceneria i pomysł na fabułę mocno do mnie przemówiły. Z jednej strony bowiem nie mam pojęcia o sportach zimowych, więc temat ten okazał się dla mnie czymś nowym i świeżym, z drugiej strony ta zimowa otoczka wspaniale pasowała do niepokojącej atmosfery i mroziła krew w żyłach.

„Rozgrywka” to (pozornie) przyjacielskie spotkanie po latach dawnych przyjaciół. Szybko jednak mamy okazję, by przekonać się, że ich relacje wcale nie były takie bliskie i rozczulające, jak mogłoby się wydawać, a sport, który ich połączył, stał się dla nich także motorem napędowym do ostrej rywalizacji, nieprzyjemnych zagrywek i nieczystych posunięć. Co w takim razie rzeczywiście ich łączyło? Przede wszystkim sekrety, stopniowo ujawniane na kartkach książki.

Autorka stworzyła realistyczne portrety ludzi, którzy tylko na pierwszy rzut oka wiodą spokojne i przyjemne życie. Tak naprawdę bowiem wciąż żyją tym, co wydarzyło się przed laty. Pod maską satysfakcji i cieniem uśmiechu skrywają kiepskie decyzje, wielkie błędy i szokujące tajemnice. To oni jako ostatni widzieli Saskię- dziewczynę uznaną za zaginioną, a od niedawna również za zmarłą. Co wydarzyło się tamtego dnia? Kto przekroczył granicę i zawinił? Czy prawda w końcu ujrzy światło dzienne?

Pogrążona w lekturze usiłowałam jak najszybciej poznać odpowiedzi na zadawane sobie pytania. Na pewno znacie to uczucie, kiedy lektura sprawia Wam olbrzymią przyjemność i szkoda by było Wam ją odłożyć, ale nie możecie doczekać się, by dotrzeć do zakończenia i poznać wszystkie tajemnice bohaterów. Tak właśnie czułam się w czasie czytania. Chciałam tu i teraz poznać rozwiązanie zagadki, tym bardziej, że z każdym kolejnym rozdziałem wydawało się ono bardziej interesujące, ale też bardziej skomplikowane.

Dzieląc narrację między teraźniejszość i przeszłość, autorka stworzyła sobie duże pole manewru. Obydwie perspektywy okazały się bowiem stwarzać wiele możliwości i podsuwać wiele rozwiązań. Teraźniejszość jako konieczność zrozumienia, pokuty, ucieczki i walki o życie. Przeszłość jako czas i wydarzenia, które do tego wszystkiego doprowadziły. Stanowiące razem mroczną, klimatyczną i magnetyczną mieszankę, fantastyczną rozrywkę dla osób ceniących niepokojące i dające do myślenia historie.

„Rozrywka” okazała się wspaniałą przygodą. Cudownie bawiłam się z tą książką i nie doszukałam się w jej przypadku żadnego powodu do marudzenia czy narzekania. Reynolds znakomicie się spisała. Pozostaje mi tylko wyczekiwać kolejnych książek jej autorstwa. 

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Albatros.

1 komentarz:

Kochani, jest mi niezmiernie miło gościć Was na mojej stronie :) Bardzo chętnie zajrzałabym do każdego, dlatego proszę, zostawcie kilka słów, które naprowadzą mnie na Wasz trop :)