sobota, 3 sierpnia 2019

C.L.Taylor "Teraz zaśniesz"



Autor: C.L.Taylor
Tytuł: Teraz zaśniesz
Wydawnictwo: Albatros
Rok wydania: 2019
Liczba stron: 400
Gatunek: thriller 








Myślała, że na wyspie Rum znajdzie zapomnienie i rozpocznie wszystko od nowa. Ale przeszłość podążyła za nią. Ktoś z przybyłych gości pragnie zemsty, a groźny sztorm uniemożliwia Annie ucieczkę…

„Teraz zaśniesz” okazała się dla mnie pozycją obowiązkową, odkąd tylko zobaczyłam ją w zapowiedziach. Krótkie streszczenie było wystarczającą zachętą, by tej powieści wypatrywać, a kiedy już trafiła w moje ręce, to do jej lektury zabrałam się z wielką nadzieją i jeszcze większymi oczekiwaniami. Znacie to uczucie, kiedy już nie możecie się doczekać, żeby przekonać się, co autor przygotował dla Was na stronach książki, prawda?

Najnowsza powieść C.L.Taylor rozpoczyna się mocnym akcentem i do końca nie zwalnia tempa. Autorka nie skupia się na wątkach pobocznych, nie traci czasu na przesadne poznawanie bohaterów, nie próbuje zaszokować czytelnika. Po prostu skupia się na poprowadzeniu nas ścieżką dobrze przemyślanej i rozpisanej intrygi, której ciężko cokolwiek zarzucić. A jeśli już pozwala, by akcja zwolniła, to tylko po to, by wzbudzić napięcie wykazując się na innym polu.

Z wielką przyjemnością podążałam śladem głównej bohaterki, przez cały czas zastanawiając się, co rzeczywiście ma miejsce w kolejnych rozdziałach. Brałam pod uwagę różne scenariusze, rozpatrując szereg możliwości na rozwinięcie fabuły. Taylor próbowała mnie zmylić, sugerowała błędne tropy, rzucała cień podejrzeń na fałszywych podejrzanych i pozwalała, by w mojej głowie pojawił się cień niepewności. Czy ktoś z hotelowych gości rzeczywiście jest mordercą? Czy jeden z nich nie obudzi się już następnego dnia?


„Teraz zaśniesz” to książka, w której fabułę bardzo łatwo się zaangażować. Akcja jest interesująca i z czasem nabiera rumieńców. Kreacje bohaterów świetnie pasują do napisanej dla nich historii. Mroczna wyspa i brzydka pogoda świetnie podkreślają atmosferę niepokoju. Elementy te składają się na mroczną i nieprzyjemną opowieść, jaka przyniesie wiele frajdy osobom lubującym się w takich klimatach. Tempo czytania dodatkowo podkręca lekki i zajmujący styl autorki, dzięki czemu kolejne strony uciekają nam niepostrzeżenie.

Powieściowe postacie zostały przedstawione przekonująco, ale nie w sposób przesadzony. Taylor ukazała ich jako ludzi skrywających sekrety, niechętnych by dzielić się szczegółami ze swojego życia. Każdy z nich skrywa trupy w szafie, a któryś z pewnością chętnie dołączy kolejnego trupa do swojej kolekcji. Choć to Anna gra tutaj rolę pierwszoplanową, a prowadzona przez nią narracja działa na wyobraźnię, nie znaczy to bynajmniej, że pozostali zostali zepchnięci na bok. Zdecydowanie nie.

„Teraz zaśniesz” to książka, w której nie doszukałam się słabych punktów. Spędziłam z nią przyjemne kilka godzin, a próbując za wszelką cenę skończyć, pozwoliłam sobie na zarwanie nocy. Myślę, że i Wam przypadnie do gustu. Nie dajcie się namawiać!

Za przesłanie książki do recenzji dziękuję Wydawnictwu Albatros.

6 komentarzy:

  1. Czuje się zachęcona :) Tytuł zapisany!

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam i chodź zabrakło mi trochę napięcia, ostatecznie bardzo polecam książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Za dużo ciekawych książek wyszło w tym roku ale kiedyś trzeba je przeczytać :D

    ZAPRASZAM NA MÓJ BLOG

    ZAPRASZAM NA MÓJ INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
  4. Czuję,że ta książka trafia na moją listę ''Must have''! W tym roku wydam fortunę na książki :D
    Zapraszam do nas <3
    Z biblioteczki wiedźm

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem w trakcie czytania i na razie jest bardzo dobrze :D
    pozdrawiam, Pola.
    www.czytamytu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Kochani, jest mi niezmiernie miło gościć Was na mojej stronie :) Bardzo chętnie zajrzałabym do każdego, dlatego proszę, zostawcie kilka słów, które naprowadzą mnie na Wasz trop :)