poniedziałek, 24 maja 2021

Katherine Faulkner "Greenwich Park"

 


Autor
: Katherine Faulkner

Tytuł: Greenwich Park

Wydawnictwo: Muza

Rok wydania: 2021

Liczba stron: 385

Gatunek: thriller psychologiczny




Kiedy Rachel pojawiła się w jej życiu, nic nie zapowiadało tragedii. Ale ta znajomość szybko okazała się toksyczna, a kobieta chętnie karmiła ją kłamstwami na swój temat. Kim była? Dlaczego pojawiła się w jej życiu? I w jakich okolicznościach pewnego dnia zniknęła?

Fabuła książki “Greenwich Park” nie od początku zdobyła moje uznanie i przychylność. Pierwsze rozdziały niezbyt mnie zaintrygowały i nie potrafiłam zrozumieć, skąd tyle ciepłych opinii na temat tej powieści. Kiedy natomiast atmosfera zaczęła się zagęszczać, akcja na książkowych stronach nieco się rozwinęła, pojawiły się sekrety, a przeszłość zapukała do drzwi… W tym momencie całkowicie przepadłam, angażując się na tyle, że sama nie wiem, kiedy dotarłam do końca książki.

Uwielbiam takie subtelne, kobiece thrillery, które w dużej mierze skupiają się na emocjach, przywołują wspomnienia, działają na wyobraźnię i pozwalają czytelnikowi dopowiedzieć sobie to, co nie zostało napisane. Im bardziej skupiałam się na tej historii, podążając za autorką krok w krok, tym mocniej dawałam się zaskoczyć. Niektóre elementy stawały się dla mnie jasne bardzo szybko, momentami też podczas lektury miałam przebłyski pewności, że wiem, co się wydarzyło i czułam niezadowolenie, że tak łatwo wszystko rozgryzłam. Jak to jednak często bywa w przypadku tego typu opowieści, Faulkner szybko dała mi do zrozumienia, że nic z tego. Bo fragmenty układanki, które trafiły na swoje miejsce nie zapowiadały tego, co dopiero miało się wydarzyć.

„Greenwich Park” rozwinął się w cudownie mroczny i bardzo nieprzewidywalny sposób, w rzeczywistości przedstawiając więcej niż jedną historię. Śledząc główny wątek pozwalamy bowiem, by sporo nam umykało i podobnie, jak główna bohaterka nie zauważamy tego, co mamy pod nosem. Autorka książki umiejętnie i interesująco uzupełnia fabułę o nowe elementy, wydarzenia, bohaterów. Tak naprawdę w kolejnych rozdziałach rozgrywa się bardzo złożona i bogata rozgrywka, której przez długi czas nie dostrzegamy. Pozwalamy sobą manipulować, wodzić się za nos, bierzemy udział w mistrzowskim pojedynku i niepokojącej intrydze uknutej przez tych, którzy mieli kochać i wspierać.

Faulkner mocno działa na nasze emocje i wyobraźnię. Wykorzystuje lubiane i cenione motywy, ale gra tematem tak, że nie można jej zarzucić nudy czy naśladownictwa. Pokazuje to, co w ludziach najlepsze i najgorsze, obdarowując swych bohaterów żywymi cechami i mroczną przeszłością. Poznając przedstawiane wydarzenia mamy okazję przekonać się, do czego są zdolni i kim tak naprawdę są. „Greenwich Park” opiera się na pozorach i to one stanowią fasadę, za którą skrywają się kolejne postacie.

Książka okazała się o wiele lepsza, niż przypuszczałam. Po początkowym znużeniu szybko się zaangażowałam i pozwoliłam, by autorka wiele razy mnie zaskoczyła. Fabuła została starannie przemyślana i świetnie dopracowana. Każdy szczegół ma swoje miejsce, wszystkie tajemnice zostały wyjaśnione, trupy wypadły z szafy i nie zostało już nic, co można by było dodać, lub o co można by zapytać. Wisienkę na torcie stanowi zakończenie, które przywołało na moją twarz uśmiech. Finałowa scena wzmocniła wartość powieści i narobiła mi apetytu na więcej.  

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Muza. 

3 komentarze:

  1. Mam ogromną ochotę na lekturę tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również wciągnęłam się na całego w fabułę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna, ciekawa i bardzo wciągająca książka. Rewelacyjnie się prezentuje i jestem na nią gotowa!

    Mój Blog: inwestum.com.pl

    OdpowiedzUsuń

Kochani, jest mi niezmiernie miło gościć Was na mojej stronie :) Bardzo chętnie zajrzałabym do każdego, dlatego proszę, zostawcie kilka słów, które naprowadzą mnie na Wasz trop :)